Sidor

måndag 12 mars 2012

2012 års händelser

Nu börja våren så sakteliga att komma, snön är nästa borta. Nu blir det att titta framåt vad som kommer att hända under året. Träningen under vintern har varit ganska bra. Från november till dags datum har det blivit 680 km. Då jag inte är någon snabbis på banan, så är korta lopp inget för mig. Jag gör det enbart vid tränings/motionslopp. Hur lustig det än kan låta så tycker jag långa lopp, ultralopp, är en större njutning. Njutningen är då främst att ställas inför den absoluta utmaningen att göra något som man kanske inte skulle göra. Därför börjar våren med att jag ställer upp i TEC (Täby Extreme Challenge) 100 miles den 14 april. Har aldrig tidigare gjort en sådan lång sträcka. Den hittills längsta är 105 km i fjällmiljö. Sedan den 28 april blir det Lidingö Ultra Marathon 50 km, har deltagit alla gånger som loppet funnits. Nästa tävling är Stockholm Marathon, det blir 3:e gången.
Sedan i juli närmre bestämt 14 juli bär det av till Kiruna och Nikkaluokta och mitt eget ultralopp, se www.swedishalpineultra.se
Givetvis kommer jag att själv göra sträckan, men efter det att deltagarna kommit i mål.

Då jag älskar att vandrar långt och i olika miljöer så ligger i kalendern att i slutet av augusti åka till Frankrike/Spanien och vandra Pilgrimsleden till Santiago de Compostela med start i Frankrike över Pyrenéerna, en sträcka på ca 800 km. Planerade dagsetapper är ca 50 km.

Höstens utmaningar, oktober-december är ännu inte klara, förutom Trosapromenaden 16 december, ett lopp mellan Södertälje och Trosa, ca 40 km. Detta kommer att vara den 77 gången i en följd som detta genomförs.

Inga kommentarer: